Hoci niektorí ľudia veria, že zbohatnutie je otázkou šťastia, nie je to celkom pravda. Dôležitá je vaša schopnosť predvídať a chopiť sa šance, ktorú vám život ponúkne.
1. Dávajte si veľké ciele
Jack Ma neuspel v prijímačkách na univerzitu, nebol veľmi dobrý v matematike a nevedel veľa o technológiách. Ale od začiatku premýšľal vo veľkom a stanovil si veľmi ambiciózne ciele. Krátko po založení online obchodu Alibaba povedal novinárovi: „Nechceme byť v Číne číslo jeden. Chceme byť jedničkou na svete.“ Bol si taký istý svojím budúcim úspechom, že vo februári 1999 dokonca nechal sfilmovať jedno z prvých stretnutí firmy Alibaba – aby sa ubezpečil, že je tento kľúčový okamih zdokumentovaný pri príležitosti začiatku jeho úspechu.
2. Plávajte proti prúdu
Investor Jim Rogers vyštudoval históriu a filozofiu na univerzitách Yale a Oxford predtým, ako sa zamestnal na Wall Street v roku 1968. V ťažkých časoch pre americký akciový trh sa mu podarilo položiť základy jeho bohatstva a úspechu.
Na rozdiel od väčšiny ostatných investorov Rogers kúpil akcie spoločností, ktoré sa dostali do problémov. V polovici 70. rokov napríklad výrazne investoval do leteckej spoločnosti Lockheed. Rogers raz rozprával príbeh o vymyslenej večeri s bankármi a investormi. Jeden z ďalších hostí počul, že Rogers kupoval akcie spoločnosti Lockheed. V tom čase bol Lockheed zasiahnutý množstvom škandálov. Cena akcií spoločnosti sa zrútila.
„Kto by investoval do takejto spoločnosti?“ začudoval sa jeden z hostí – dosť nahlas, aby ho všetci počuli. Ostatní hostia sa pridali k smiechu. Rogers sa cítil ponížený – koniec koncov bol iba terčom ich vtipu.
3. Schopnosť zvládnuť neúspech
Väčšina bohatých ľudí čelila vážnym neúspechom aj krízam. Prekvapujúci je postoj, aký obvykle zaujmú, keď sa situácia pokazí. Neobviňujú vonkajšie sily ani iných ľudí, ale hľadajú chybu sami v sebe.
Nesťažujú sa, že sú obeťami okolností alebo zlými činmi svojich odporcov; preberajú osobnú zodpovednosť za svoje chyby. Nevyhovárajú sa ani na zlý vývoj na burze. Ak sa trh zvrtne, môže si za to ich zlé hodnotenie trhu. To je to, čo často odlišuje úspešných ľudí od neúspešných.
Zdroj: didyouknow.org