Dokáže prečítať fotografiu. Aký majú v Kalifornii úmysel?
Viaceré kauzy Facebooku naznačujú, že by mohol obchodovať s osobnými údajmi užívateľov. Zdá sa, že firma je oveľa ďalej.
Výpadok sociálnej siete spred pár týždňov odhalil pravdu. Viacerým užívateľom nešlo odosielanie obrázkov vôbec.
Boli aj takí, ktorým sa namiesto obrázka zobrazil popis: May contains (Môže obsahovať) s opisom fotky. Umelá inteligencia rozoznala napríklad:
- počet osôb na fotografii
- užívateľovu bradu
- polohu, v akej sa osoby nachádzajú
- informáciu, že majú topánky
- deti
- smejúcich sa ľudí
Je celkom možné, že túto technológiu firma používa kvôli lepšiemu zacieleniu reklamy. To by bola dobrá správa pre užívateľov aj inzerentov. Veď každý z nás nechce vidieť iba zaujímavosti.
Otázkou zostáva, či ide len o zacielenie reklamy alebo firma má s údajmi iné plány.