Ide o metódu nazývanú sociálne schválenie. Psychológovia ju objavili už dávno. Vďaka nej …
… nakupujeme viac. A ani si to neuvedomujeme.
Predstavte si. Ste v e-shope. Pozeráte na ňom nové plavky. Uvažuje: „Kúpiť? nekúpiť?” V tom sa objaví: „Tento produkt už dnes kúpilo 8 ľudí.” Netreba vám viac povedať a idete hľadať kreditku.
Alebo hľadáte ubytovanie. Zadáte preferencie a hneď sa objaví: „Mesto Praha je v tomto období veľmi obľúbené.” Vyberiete si hotel. Rozkliknete a vidíte, že na daný termín už je iba jedna voľná izba. Poviete si: „To musí byť super, keď to už kúpilo tak veľa ľudí.” Aby ste dlho neuvažovali, vyskočí hláška: „Tento hotel si práve pozerá 5 ľudí.”
Zaujímavé, čo dokáže psychológia pri našom rozhodovaní.