V roku 2017 sa vo Francúzsku predalo cca 1,2 miliardy šunkových sendvičov
Pokiaľ sa jedná o rýchle občerstvenie, Francúzi začali pred svojím klasickým sendvičom s maslom a šunkou dávať prednosť burgerom amerického typu.
Zo štúdií vyplýva, že v roku 2017 sa vo Francúzsku predalo okolo 1,2 miliardy šunkových sendvičov, zatiaľ čo burgerov sa predalo až 1,4 miliardy kusov.
Štúdia ďalej naznačila, že predaj sendvičov a burgerov sa zvyšuje celkovo. V prípade bagety s maslom a šunkou je však rast pomalší – v roku 2017 dosiahol 1,3 percenta, zatiaľ čo predaj burgerov stúpol až o deväť percent.
Napriek nárastu počtu skonzumovaných sendvičov v tomto roku "sú (ich) zlaté roky dávno preč", konštatuje sa tiež v štúdii.
Kým v roku 2012 predstavoval podiel šunkových sendvičov na trhu s rýchlym občerstvením vo Francúzsku 62 percent, v priebehu nasledujúcich piatich rokov sa znížil o viac ako 11 percent.
Mnohí majitelia reštaurácií si v tejto súvislosti kladú otázku, či americký burger časom nevytlačí aj ďalšie francúzske "rýchle" jedlo, a to steak s hranolčekmi.
Zdroj: TASR
Photo: pixabay.com