V priemere každé desiate vypité pivo v Česku je z plechovky.
Česi prestávajú chodiť do krčiem. Učarovali im plechovky. Ich spotreba raketovo stúpa na úkor čapovaného piva.
Konzumácia piva doma, a nie v krčme, patrí k najnovším trendom, a to nielen v Česku, ale aj vo svete. Na domácom trhu k tomu prispeli povinné elektronické pokladnice a zákaz fajčenia v reštauráciách.
"Z národa s tradičnou krčmovou pivnou kultúrou sa stávame skôr krajinou plechovkového piva," skonštatovala riaditeľka Českého zväzu pivovarov a sladovní – Martina Ferencová.
V priemere každé desiate vypité pivo v Česku je z plechovky. Ako hlavný dôvod obľúbenosti plechoviek sa uvádza to, že sú ľahké a zákazník, na rozdiel od fliaš, nemusí riešiť vracanie prázdnych obalov.
Podľa Martiny Ferencovej by mohli ľudí do krčmy vrátiť niektoré aktivity pivovarov a prevádzkovateľov reštaurácií. "Či už je to tzv. pivná gastronómia, ponuky pivných špeciálov, stretávanie sa so sladovníkmi v krčmách."
Predávať viac piva v krčmách je vec, ktorú si pivovary prirodzene želajú. Marža z fliaš a plechoviek predaných v obchode dosahuje skôr jednociferné čísla, pri čapovanom pive to môžu byť desiatky percent.
Zdroj: TASR
Photo: pixabay.com