Dôvod vás prekvapí.
Ak sa chcú ľudia počas vianočných nákupov cítiť príjemne, bez únavy, nemali by nakupovať v nákupných centrách, ale na vianočných trhoch pod otvorenou oblohou. Odporúčajú to odborníci zo Stavebnej fakulty Slovenskej technickej univerzity v Bratislave, ktorí sa v svojom výskume venujú hluku v nákupných centrách, reštauráciách a ďalších priestoroch.
Pri porovnávaní akustického vplyvu na mentálnu, ale aj fyzickú pohodu vyšli negatívne najmä nákupné centrá. "Nachádza sa v nich minimum materiálov, ktoré pohlcujú zvuk, ba práve naopak, sklo, ktoré tu dominuje, je mimoriadne zvukovo odrážajúcim materiálom," ozrejmila doktorandka na SvF STU Magdaléna Kaššáková.
Daniel Urbán z tímu SvF STU pripomenul, že hudba ovplyvňuje subjektívny vnem a v nákupných centrách ju počuť na každom kroku. "Výskum preukázal, že ak je reprodukovaná hudba v obchodoch hlasná, návštevník nakupuje rýchlejšie a minie menej peňazí. Dôležitý je aj typ stropnej konštrukcie a jej výška, ktorá zásadne ovplyvňuje hluk pozadia v interiéri. Preto sa cítime lepšie vonku, napríklad na vianočných trhoch, kde považujeme otvorený priestor za absolútne pohltivý," vysvetlil.
Zdroj: TASR
Photo: pixabay.com