Tvrdí to organizácia Greenpeace.
Nakupovanie môže u človeka vyvolávať veľmi podobné príznaky, aké sa dostavia po prehýrenej noci s alkoholom, vrátane nepríjemných pocitov nasledujúce ráno!
Ukázal to z medzinárodný prieskum organizácie Greenpeace.
Nakupovanie samo o sebe nám dodáva pozitívny impulz, pričom sa nám zvýši hladina hormónov v mozgu. Táto eufória obvykle vyprchá ešte v rovnaký deň.
"Približne 60 % nemeckých respondentov sa po nákupoch cíti ‚vyšťavených‘. Zhruba tretina respondentov z Ázie pociťuje po nákupe vnútornú prázdnotu," píše Greenpeace vo svojej správe.
"Medzičasom žijeme v kultúre, v ktorej sa nakupovanie považuje za zdroj šťastia. To však nie je pravda. Po krátkej eufórii obyčajne nastupuje škaredé prebudenie," vysvetlila Greenpeace Österreich Nunu Kallerová.
Zdroj: TASR
Photo: pixabay.com