Vďaka nedávnym diskusiám o dvojakej kvalite tovaru vo východnej a západnej Európe sa nákupy v zahraničí stávajú opäť stredobodom záujmu Slovákov.
Potraviny a drogériu si v zahraničí kúpilo aspoň raz 14 až 15 % slovenských domácností. Českí zákazníci nakupujú v zahraničí v priemere každý druhý mesiac, zatiaľ čo Slováci až 9-krát za rok. Ak sa domácnosť rozhodne ísť nakúpiť do zahraničia, zvyčajne pri jednom nákupe minie 3-krát viac než pri priemernom nákupe doma.
Slováci nakupujú najmä v Rakúsku. Hlavným dôvodom je, že kvalitu tovaru (v porovnaní so Slovenskom) vnímajú ako lepšiu. České domácnosti pri svojich nákupoch v zahraničí jasne preferujú Nemecko. Zatiaľ čo Slováci stále nakupujú aj v Českej republike, výdavky českých domácností na Slovensku sú len okrajové (4 %).
V nákupných košíkoch českých a slovenských domácností v zahraničí prevažujú bonboniéry, čokolády alebo cukríky. Nadpriemerne sa však nakupujú aj pracie prostriedky, čo platí viac pre Slovákov, a produkty osobnej starostlivosti ako dezodoranty, sprchové gély, či zubné pasty aj detské plienky. Česi nakupujú najmä syry a liehoviny.
Zdroj: teraz.sk
Photo: pixabay.com