Kvôli online aktivitám v sebe pestujeme negatívne pocity.
Sociálne médiá sú neoddeliteľnou súčasťou života. Mnohí ich uvítali najmä vďaka možnosti ostať v kontakte so svojimi blízkymi a priateľmi!
Najnovší prieskum však ukázal, že aktivity na sociálnych sieťach môžu vyvolať aj negatívne pocity. Vo väčšine prípadov išlo o sklamanie z nedosiahnutia očakávaného počtu „lajkov“, pričom až 42% respondentov sa priznalo k žiarlivosti, keď ich známi boli úspešnejší so svojimi príspevkami ako oni . V niektorých dokonca šťastný život ich priateľov vyvolal žiarlivosť aj frustráciu.
Prieskum, ktorého sa zúčastnilo 16 750 respondentov z celého sveta, ďalej odhalil frustráciu ľudí zo sociálnych médií.Ukázalo sa, že ľudia často opúšťajú sociálne siete s negatívnymi pocitmi a to z najrôznejších dôvodov.
Väčšina ľudí (až 65%) využíva sociálne siete na to, aby ostala v kontakte s priateľmi, známymi či kolegami alebo len pre pobavenie (60%). Mnohí trávia hodiny vytváraním vlastného digitálneho profilu plného pozitívnych momentov, uverejňujú príspevky, ktoré ich zaujali či pobavili (61%) a s veľkou obľubou zdieľajú svoje zážitky z dovoleniek či prázdnin (43%).
Až 72 % ľudí prekáža na sociálnych sieťach reklama, ktorá je podľa nich stále dotieravejšia a vyrušuje ich v online komunikácii. Dôvodov na frustráciu je však oveľa viac. Rozpačito na ľudí pôsobia napríklad aj veselé príspevky priateľov plné zážitkov z dovoleniek, osláv či iných úspechov. Práve tie môžu vyvolať závisť, že si niekto užíva život viac než oni.
Rovnako frustrujúco pôsobí na niektorých prezeranie si vlastných príspevkov z minulosti, najmä ak majú pocit, že kedysi prežívali oveľa priaznivejšie obdobie ako v súčasnosti.
K veľmi podobným záverom došiel aj ďalší z prieskumov. V ňom až 78% percent respondentov potvrdilo, že zvažujú zrušenie svojho profilu na sociálnych sieťach, no boja sa straty svojich digitálnych spomienok, fotografií či kontaktu s priateľmi.
Zdroj: teraz.sk
Photo: pixabay.com