Odkiaľ pochádza názov legendárnej žuvačky nie je známe.
Žuvačka Pedro je pre mnohých príjemným návratom do bezstarostného obdobia detstva, ako aj synonymom sladkých a veľkých bublín. Vo svojej retro podobe sa pred štyrmi rokmi vrátila na trh.
"Mnohým utkvela v pamäti práve tradičná značka žuvačiek Pedro, keďže výber z ďalších druhov bol minimálny a dovozové značky, ktoré valcujú trh v súčasnosti, neboli bežne dostupné," povedala Barbora Krátká, marketingová manažérka firmy Candy Plus, ktorá dnes legendu medzi žuvačkami v Česku vyrába. Ako tiež dodala, pôvod jej názvu je neznámy.
História voňavej ružovej žuvačky v typickom červenom obale, na ktorom je vyobrazený chlapec so žltým sombrerom, siaha ešte do roku 1968. Vtedy sa začala jej výroba v českej obci Velim. Podnik pritom ročne vyrobil viac ako 800 ton žuvačiek, ktoré sa spotrebovali najmä na domácom trhu.
V roku 1992 podnik sprivatizovala firma Nestlé a v roku 2001 predala ochrannú známku Pedro spoločnosti Candy Plus. Tá pokračovala vo výrobe žuvačiek v ich tradičnej podobe až do roku 2002. "V roku 2011 sme pod značkou Pedro znovu uviedli na trh retro podobu žuvačky," uviedla Barbora Krátká. "Žuvačky Pedro sa neustále tešia veľkej obľube u staršej i mladšej generácie spotrebiteľov," zdôraznila.
Podľa výskumu agentúry NMS v Česku v roku 2014 poznalo túto značku až 91 % opýtaných.
Zdroj: dobrenoviny.sk
Photo: idnes.cz