Električková doprava prežívala svoj zlatý vek pred viac ako 100 rokmi a Bratislava zohrávala významnú úlohu. Zatiaľ čo mnohé mestá sa v súčasnosti k električkám opäť vracajú, metropola na Dunaji sa ich v prospech automobilov nikdy nevzdala a dodnes tvoria nosný systém mestskej hromadnej dopravy.
27. augusta uplynulo už 125 rokov odvtedy, čo v hlavnom meste otvorili prvú električkovú trať, oveľa skôr ako napríklad v Prahe či mnohých iných mestách.
Prvú električkovú linku otvorili v Bratislave veľmi pompézne, 27. augusta v roku 1895. Presne na poludnie odviezol za zvukov hudby slávnostne vyzdobený vozeň prvých cestujúcich. Podľa spočítaných lístkov sa počas prvého dňa prevádzky odviezlo 2 468 ľudí.
V roku 1895 premávalo v Bratislave 5 elektrických vozňov v 10-minútových intervaloch, čím predbehla aj mestá, ako Amsterdam, Manchester a Tokio. V januári nasledujúceho roka zanikli pod vplyvom električkovej dopravy omnibusy – koče ťahané koňmi, ktoré zabezpečovali v meste dopravu niekoľko desaťročí.
Na začiatku 20. storočia sa zaviedli lýrové zberače a označenie liniek písmenami. Významným medzníkom bratislavskej verejnej dopravy bolo zavedenie číselného označenia liniek, ktoré sa datuje do roku 1944.
6. novembra 2014 vyrazila „na cesty“ prvá obojstranná električka.
V súčasnosti premáva v Bratislave 209 električiek, ktoré ročne prepravia viac ako 67 miliónov cestujúcich na celkovej dĺžke tratí 42 kilometrov.
Zdroj: (teraz.sk/magazin)