S online nakupovaním sme spokojní na 95%.
Prostredníctvom internetu nakupuje na Slovensku aspoň raz za štvrťroka 62% používateľov internetu. Z toho necelá tretina minimálne raz za mesiac.
Pred piatimi rokmi využívalo online obchody aspoň raz za štvrťrok 45 percent ľudí, vlani to bolo 58 percent. Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu uskutočnila spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke tisíc respondentov starších ako 15 rokov.
"Medziročne zaznamenávame plynulý nárast vo frekvencii internetových nákupov a takýto trend očakávame aj v budúcnosti. Prispieva k tomu jednak zvyšovanie počítačovej gramotnosti a tiež aj dostupnosť internetu u väčšej časti slovenských obyvateľov. Výraznejší nárast v počte internetových nákupov a ich zvýšenej frekvencii môže priniesť hlavne prispôsobenie nákupného procesu narastajúcemu využitiu mobilných zariadení," uviedol zástupca riaditeľa Nielsen Admosphere Slovakia Marek Zámečník.
Index spokojnosti s internetovým nakupovaním sa drží od minulého roka na 95 percentách. Všeobecne platí, že najspokojnejšími zákazníkmi sú ľudia vo veku od 15 do 24 rokov. Záporne hodnotia nákupy online len 2% zákazníkov.
Zdroj: SITA
Photo: pixabay.com