Počúvať
Hity vášho života
Rádio Melody

Slováci si po nákupe kontrolujú účtenku!

Vždy alebo takmer vždy si účtenku po nákupe pozrie 62% kupujúcich.

Vyplýva to z prieskumu, ktorý od 12. do 18. marca realizovala agentúra STEM/MARK na vzorke 509 ľudí.

Ako ukázali výsledky, 29% opýtaných si overí účtenky po nákupe "vždy". 33% respondentov takto postupuje "takmer vždy". Položky na účtenke si "skôr nestráži" alebo to "robí len výnimočne" 9% respondentov.

„Môže za tým byť nepozornosť pokladníčky alebo aj nejaký technický problém. Práve preto je dobré hneď po nákupe skontrolovať si údaje na účtenke. Prípadnej nápravy sa potom človek domáha oveľa pohodlnejšie a ušetrí tak aj čas,“ vyjadril sa analytik spoločnosti Home Credit Michal Kozub.

Podľa Kozuba je to dôkaz, že sa Slováci naučili byť vo finančných záležitostiach opatrní. „Je to dobrá správa. Tu naozaj platí dvakrát meraj a raz rež. Nie je dobré spoliehať sa len na pokladníčku, ktorá môže omylom zadať úplne inú sumu. Je lepšie na chybu hneď upozorniť, ako zaplatiť a potom sa domáhať nápravy,“ domnieva sa Kozub.

Podľa ankety si mnohí Slováci zvykli aj na jednotkovú cenu, čiže cenu za kilogram, liter či kus výrobku. Výsledky ukázali, že jednotkovú cenu "stále" alebo "takmer vždy" sleduje až 56% respondentov a ďalších 27% "niekedy áno", "niekedy nie". Len 16% ľudí jednotkovú cenu nesleduje, alebo ak áno, tak "výnimočne".

Zdroj: SITA; Photo: pixabay.com

Mobilná aplikácia rádia Melody

Rádio Melody a hity tvojho života aj v mobile! Aplikácia obsahuje možnosť "castovania" cez Google Chromecast.