Počúvať
Hity vášho života
Rádio Melody

Slováci míňajú viac ako Česi. Na oblečenie!

Ženy z oboch krajín si kúpia za rok v priemere päť tričiek, troje nohavíc a dve kabelky, muži zase štyri tričká, dvoje nohavíc a dva páry topánok!

Slováci míňajú na oblečenie viac ako Česi, aj napriek tomu však nemajú v šatníkoch viac kúskov!

Slováci míňajú viac napríklad na topánky. U Čechov predstavuje táto položka 25% z ročných výdavkov na módu, u Slovákov je to až 34%. Slovenky tiež míňajú viac na spodnú bielizeň a ponožky. Za podprsenky zaplatí v priemere viac ako 18€ až 59%slovenských žien, ale len 37% Češiek. Najväčší rozdiel je v nakupovaní ponožiek. Za tie sú Slovenky ochotné mesačne zaplatiť až o 63% viac ako ich západné susedky.

Ako vyzerá slovenský a český šatník?

Prieskum okrem výdajov za módu priniesol aj bližší pohľad do šatníkov Slovákov a Čechov. Priemerná Slovenka vlastní 2 páry balerín(iek), 5 párov lodičiek, 3 páry tenisiek, 8 kabeliek, 27 tričiek, blúzok alebo topov, 5 šiat a 9 nohavíc. Slovenskí muži majú v priemere 26 tričiek, 7 nohavíc a 5 párov topánok. Česi sú na tom rovnako, s tým rozdielom, že v šatníkoch Slovákov sa nachádzajú drahšie kúsky oblečenia.

Ktoré kúsky oblečenia sú obľúbené?

Slováci a Česi sa líšia aj v tom, aké oblečenie bežne preferujú. U Čechov je to kombinácia džínsy, tričko a mikina, pre Slovákov sú to džínsy, tričko a topánky. Do prvej desiatky najobľúbenejších kúskov sa u Slovákov dostali tiež košele a tepláky.

Slovenky kabelky, Češky tričká

Obidva národy sa zhodujú v ročných nákupoch. Ženy z oboch krajín si kúpia v priemere 5 tričiek, 3 nohavice a 2 kabelky, muži zase 4 tričká, 2 nohavice a 2 páry topánok. Všeobecne však platí, že české ženy vlastnia viac tričiek a blúzok a Slovenky majú v priemere viac kabeliek a lodičiek.

Z prieskumu ďalej vyplýva, že čím viac je dámske oblečenie priliehavejšie, tým viac ho muži považujú za atraktívne. Priamo úmerne s tým ale klesá vôľa žien takéto kúsky nosiť, a to najmä s ohľadom na postavu. Naproti tomu, voľné topy, ktoré ženy vyhodnocujú pozitívne, muži za atraktívne nepovažujú.

Podľa čoho si vyberáme oblečenie?

Najdôležitejším faktorom pri výbere oblečenia je pre Slovákov fakt, či sa im oblečenie páči. Až 85% Slovákov si kúpi to, čo im takpovediac "padne do oka". Na druhom mieste je cenová dostupnosť. Ďalším dôležitým faktorom pri výbere oblečenia je kvalita materiálu. To, či sú odevy vyrobené na Slovensku, je dôležité iba pre 18% opýtaných.

Šaty robia v našich očiach človeka!

U 44% Slovákov vzbudzuje dobre oblečený človek predovšetkým rešpekt. „Pre viac ako 30% Slovákov je dobre oblečený človek zdrojom inšpirácie, odhodlania niečo so svojím zovňajškom robiť a 11% Slovákov tomu druhému závidí, že dobre vyzerá,“ doplnil Jan Schmid z agentúry.

Približne polovica slovenských domácností dáva nepotrebné oblečenie na charitu, pričom v Česku je to až 61%. Menej ako polovica Slovákov používa staré alebo nepotrebné oblečenie na prácu.

„Istá zhoda medzi Slovákmi a Čechmi panuje v dedení oblečenia. Až v 60 percentách slovenských domácností sa dedí oblečenie, a to hlavne na doma, v prípade Čiech je to 58 percent,“ uzavrel Schmid.

Zdroj: SITA; photo: pixabay.com

Mobilná aplikácia rádia Melody

Rádio Melody a hity tvojho života aj v mobile! Aplikácia obsahuje možnosť "castovania" cez Google Chromecast.