Počúvať
Hity vášho života
Rádio Melody

Reklamy? Vyše tretina Slovákov si z nich nič nepamätá!

Firmy (si) vypočuli volania zákazníkov a začali s nimi komunikovať intenzívnejšie!

Aj na tieto otázky sa v exkluzívnom prieskume pýtala spoločnosť GfK, pričom oslovila 600 respondentov.

Vyše tretine ľudí z priameho oslovenia spomínaných firiem neutkvelo v pamäti vôbec nič. Najmenej zaujímavé sú informácie od poisťovní, pri ktorých si na nič konkrétne nevedela spomenúť viac ako polovica respondentov.

Najviac nám z direct marketingovej komunikácie, ktorú dostávame poštou, emailami či esemeskami a kam patria aj telefonáty z call centra, utkvejú v pamäti výhodné cenové ponuky a podmienky služieb. Asi desatine z nás sa však z posledných ponúk od dodávateľov služieb a od obchodníkov vybavuje iba nadpis.

V porovnaní s rokom 2012, dnes s nami firmy komunikujú priamymi formami oveľa častejšie. Banky a operátori nás podľa nášho vnímania oslovujú napriamo vyše dvojnásobne častejšie ako pred tromi rokmi. Poisťovne s nami komunikujú o vyše 50% a dodávatelia energií až o 60 % intenzívnejšie. Častejšiu komunikáciu však od nich aj vyžadujeme.

„Disproporcie medzi tým, koľkokrát chceme byť oslovovaní a koľkokrát nás dodávatelia oslovujú, sa pri poskytovateľoch služieb zmenšili. Na druhej strane prieskum ukázal, že internetoví obchodníci a zľavové portály komunikujú výrazne intenzívnejšie, ako si zákazníci želajú,“ vysvetlil Dušan Očkaik, obchodný riaditeľ spoločnosti GfK Slovakia.

V porovnaní s rokom 2012, Slováci direct marketing nielenže viac vyžadujú, ale naň aj častejšie reagujú. Kým pred tromi rokmi po ponuke od dodávateľa služieb navštívilo jeho obchodnú prevádzku 13% respondentov, tento rok to bolo až 20%. O 4% dokonca narástol podiel klientov, ktorí po ponuke navštívia web dodávateľa.

Z výsledkov prieskumu tiež vyplýva, že od komunikácie firiem očakávame nové, pravdivé informácie, napríklad v podobe zliav, darčekov, výhodných ponúk a oceňujeme pritom slušnosť, férovosť a nevtieravosť. Na druhej strane, každá firma si zákazníkov pohnevá, ak bude otravná, ak bude komunikovať nátlakovo a posielať nevyžiadané či nevýhodné ponuky, prípadne ak poskytované informácie budú neúplné, nepravdivé či zavádzajúce.

Zdroj: SITA

Mobilná aplikácia rádia Melody

Rádio Melody a hity tvojho života aj v mobile! Aplikácia obsahuje možnosť "castovania" cez Google Chromecast.